2015. november 2., hétfő

A műtét

Ezt a bejegyzést közvetlenül az első nap után írom, így elég frissek az élményeim. Reggel fél 8-ra kellett érkeznem, 5 perccel előtte már megérkeztem a klinikára, és egy gyors átöltözés után már a hajam nyírása kezdődött. 

Előtte való nap 1 centire levágtam, de ez sajnos hosszúnak bizonyult, pedig reméltem, hogy megúszom a „kopasztást”. :-) A gyors hajvágás és zuhany után már kezdődött is az érzéstelenítés, melynek beadása kissé kellemetlen volt, de ahogy zsibbadt utána már nem éreztem semmit. Miután hatott jobb oldalról elkezdődött a graftok kivétele. Elsőre kissé ijesztő volt, mintha a koponyámba fúrtak volna, mivel a csont felerősítette a hangot. De persze erről szó sem volt, csak pár milliméterre hatolt a fúró a fejbőrömbe, és egy idő után az érzést valamint a hangot teljesen meg is szoktam.

A hajbeültetés során fájdalmat egyáltalán nem éreztem, talán 2x fordult elő, hogy kértem plusz érzéstelenítést. Ezzel a művelettel viszonylag gyorsan végeztünk, kb. 11-re és elkezdődött a frontális területen a donor rész felkészítése. Ami konkréten kis lyukak fúrása a fejbe. Ezután következett egy fél órás ebédszünet, az ételről a klinika gondoskodott, majd ezt követően kezdetét vette a kivett graftok beültetése a lyukakba. Számomra ez kellemetlenebb volt mint a kivétel. A homlokom felett nagyon érzékeny volt, de az érzéstelenítők nagy segítséget adtak. :-) És persze nálam is előjött a sokak által emlegetett úszósapka érzet, bár ez számomra inkább vicces érzés volt, nem kellemetlen.

A műtét szerencsére eseménytelenül telt, mindig kaptam felvilágosítást éppen milyen fázis következik. A behelyezés során TV-t néztem és volt, hogy rövid időre el is aludtam. A graftok behelyezésével végeztünk délután 3 órára, búcsúzás előtt fiziológiás sóoldatot kaptam amivel spriccelni kell a fogadó területet 2 óránként, valamint fájdalomcsillapítót és a párnára alváshoz egy takarót ami felfogja az esetleges vérzést. Taxirendelés és 16:00-ra már itthon is voltam.

A tarkótájról kivett graftok átvándoroltak a vertex (fejtető) területére

A front vonal kialakítása, és egy kis sűrítés ahol kell
Fájdalmam egyáltalán nincs, ha nem ráncolom a homlokom és nem mozog a fejbőr akkor az úszósapka érzés sem jön elő. Továbbra is szedem a mega C-vitamin dózist, valamint cinket, magnéziumot, és orvosi tanácsra nagyon sok folyadékot iszom, ez ugyanis segít a bőr alatt felhalmozódott érzéstelenítő felszívódásában.

Az esti alvás kb. 4 órásra sikerült csupán, és az sem mély álomban telt. Nagyon féltem, hogy oldalra fordítom a fejem és a befogadó területen alszom majd, amit pedig kerülni kell. Ettől eltekintve nem volt vészes az éjszaka, fájdalom nem volt, csupán a tarkó tájékról szivárgott egy kis vér, amit felfogott a klinikától kapott párnatakaró.
 
A második nap ugyanúgy telt mint az első, fél 8-kor kezdés, ebéd délben és fél 4-re már itthon is voltam.
Hajbeültetés után közvetlenül

Hajbeültetés után

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése