2015. november 9., hétfő

Az első hét hajbeültetés után

Az elmúlt 1 hét viszonylag eseménytelenül telt. Már a 2. napon elkezdett viszketni a donor terület, amiből előző nap vették ki a graftokat. Persze vakarni tilos, ezért mikor már nem bírtam tovább, a kapott sóoldattal lespricceltem, ez segített ideiglenesen. 

Az előzőekben már emlegetett úszósapka érzés szűnőben volt már hajbeültetésem után a 2.-3. napon, de cserébe a bőr alatt elkezdett levándorolni az érzéstelenítő a fejtetőmről. Először a homlokomon jelent meg a duzzanat és vártam, hogy végig vonuljon az arcomon, de szerencsére a homlokomnál teljesen felszívódott. Ugyanez játszódott le a donorterületre beadott érzéstelenítő esetében is. Az ödéma lassan vándorolt le a fülem mögötti területen, tarkómon majd végül felszívódott a 3. nap után.

A kétóránkénti oldattal való permetezést a konzultációig szorgalmasan csináltam, a telefonom visszaszámlálója segített tartani ezt a 2 óránkénti ütemezést. A 3. naptól a fogadó terület is viszketni kezdett, de ennek örültem, mert a viszketés a gyógyulás jele, hallottam ez többször gyerekkoromban.
Egyébként az első két nap alatt az egyik legrosszabb az volt, hogy nem tudtam aludni egyhuzamban 3-4 óránál többet. Ennyi idő után hirtelen felébredtem és már nem tudtam visszaaludni. Ezért folyton fáradt voltam. De a 3. naptól kezdve már ment a rendes alvás, szigorúan csak háton és 3 párnával. Érdemes beszerezni utazópárnát, amit a nyak mögé téve megakadályozható, hogy alvás közben oldalra forduljunk. Bár nekem elég kényelmetlen volt, de megszokható. Segített, ha nem teljesen háton feküdtem, hanem egyik oldalra elbillentettem a fejem.

A másik kényelmetlen dolog pedig a semmittevés volt. A műtét látható jelei miatt nem akartam még emberek közé menni, de egy-két este elmentem vezetni a városban, hogy az egyhangúságot megtörjem. A műtét utáni első kontroll a 4. napon volt, kb. 5 percig tartott. A klinikán megbeszéltük az elmúlt napok történéseit, a következő kontrollig a teendőket majd egy gyors fotózkodás jött. Szerencsére a fejbőröm rendben gyógyul, így semmi extra teendőm nincs. A gyógyulás elősegítésére, és ha nagyon viszketne, lehet vízbázisú bőrápoló krémeket is használnom a 2. héttől, meglátom, hogy lesz-e erre szükség. Kaptam egy teljes adag spriccelőt megint, ami az eddigi tapasztalatok alapján kb. 3 napra elegendő lesz. Gyorsan fogy, mert én szeretem nagyon bőven használni :-) De mire elfogy, pont túl leszek az 1. héten, utána már nem is kell majd.

Hajbeültetés után 4 nappal

Hajbeültetés után 4 nappal a donor területen lévő apró pörkök már alig látszódnak

A hajvonal új beültetett területe is szépen gyógyul

Hajbeültetés után
 Az 5. nap végére a donor területen a pörkök nagy része már le is esett. Ehhez szerintem hozzájárult az, hogy napi egyszer, vizes vattakoronggal óvatosan végig töröltem. Valamint a spricniből néha fújtam ide is. Amikor meg viszketett akkor óvatosan, körkörös mozdulatokkal enyhén masszíroztam és a pörkök dobták le magukat tőle. A legnehezebben gyógyuló és legérzékenyebb terület a tarkóm környéke. Talán azért mert háton alvásnál ezen a részen fekszem és nem biztos, hogy annyira jó ez a sebes bőrfelületnek. Úgyhogy már várom mikor fekhetek oldalt. :-) 

Az első hét végére teljesen kiment az érzéstelenítő utóhatása és megszűnt az úszósapka érzés, és egy hét után nagyon kellemes érzés volt az első „hajmosás”. Ebben az 1 hétben kerültem a fizikai megerőltetést, sőt még csak a nagy hajlongásokat is, mivel ilyenkor vér tódul a fejbe és nem hiszem, hogy ezt a hirtelen vérbőséget az új átültetettek jól tolerálják. Továbbra is szedem a mega C-vitamin adagot (6-7g is lemegy egy nap), valamint cinket, magnéziumot. És sok vizet iszom, kb. 3-4 litert naponta.

2 megjegyzés:

  1. Hello!

    Ne haragudj, hogy zavarlak! Azt szeretném megkérdezni, hogy a beültetett területet, hogyan tudom mosni? Az én műtétem már 17 napja történt. Gyengéden mosom, nagyon vigyázni, tusolást nem mertem még kipróbálni rajta. Tudnál valami tanácsot adni? Előre is köszi!

    Üdv.: Ádám

    VálaszTörlés
  2. Ez normalis hogy mikor mosom a ferjem fejet es faj szurásokat erez a fejeben meg csak 3 napja hogy hajbeultetese volt

    VálaszTörlés